Tuesday, April 19, 2011

SPRM VS DAP

Kastam, sebagai satu institusi penting kerajaan yang bertanggungjawab melaksanakan undang undang terutamanya berhubung dengan kutipan cukai, tidak mahu tidak mempunyai “hubungan” yang akrab dengan peniaga peniaga di Malaysia. Umumnya mengetahui bahawa 80% daripada ekonomi Negara di kuasai oleh rakyat Malaysa berbangsa Cina. Kita hanya menyedari bahawa 99% daripada bangsa Cina di Malaysia ini menyokong DAP sejak kejadiian Tsunami Politik di Malaysia pada tahun 2008.
Jadi , tidaklah menjadi satu yang menghairankan apabila pihak TERTENTU didalam Jabatan Kastam Malaysia bergabung tenaga dengan pihak forwarding agent dan DAP didalam menghentam pihak SPRM yang berusaha kuat didalam membawa perubahan didalam menjalankan tanggung jawab nya.
DAP hanyalah sebuah parti yang dikuasai keluarga Lim yang tidak bernilai satu sen kepada kesejahteraan umat di Malaysia. Mereka amat memerlukan Melayu didalam usaha mencapai cita cita Lim Kuan Yew untuk memiliki Tanah Melayu ini hanya untuk kepentingan diri mereka dan seterusnya menidakkan bangsa bangsa lain di tanah Melayu ini. Syukur saya kehadrat Allah s.w.t. reality yang diterjemahkan melalui tsunami 2008. JIka tidak kerananya saya masih menjangka masyarakat Cina iklas berada di Tanah bertuah ini.
Berbalik kepada kejadian terbaru akan kematian seorang pegawai kastam yang masih berada didalam siasatan SPRM, ianya adalah satu detik yang amat menyedihkan bagi semua rakyat Malaysia yang mahukan ketirisan didalam pentadbiran kerajaan dikurangkan jikalau tidak dapat dihapuskan dan pada masa yang sama mengheret mereka yang tidak amanah kepada Negara di bahawa ke muka pengadilan.

Perkara yang menjadi kemushkilan saya berdasarkan berita yang di paparkan diakbar utama Negara yang diantaranya:-

1. Arwah adalah seorang yang berdidikasi, dan tergolong didalam orang yang selalu ditolak kehadapan untuk mengimamkan solat di jabatan nya.

Sebagai seorang yang dilahirkan Islam dan tidak ada asas hukum Islam, mungkin membunuh diri adalah menjadi satu kemungkinan yang boleh diterima akal. Akan tetapi, (tolong perbetulkan saya) membunuh diri termasuk mereka yang di halang sama sekali unuk memasuki syurga. Sedangkan Arwah selalu mengimamkan jemaah di pejabat kastam dimana arwah bertugas.

2. Nilai kerugian yang dialami oleh kerajaan didalam kehilangan cukai akibat daripada aktiviti rasuah ini menghampiri RM108 billion. Rasuah yang dianggarkan berjuta juta ringgit telah berlaku dikalangan anggota Kastam. Sebahagian besar daripada wang rasuah tersebut telah dibawa keluar daripada sempadan Malaysia.

Transaksi yang melibatkan kehilangan pendapatan cukai yang begitu besar tentunya melibatkan sama duti import/export barangan yang dibawa keluar masuk samaada untuk kegunaan domestic atau perniagaan / perkilangan. Semestinya, jika saya menjadi salah seorang yang berjaya melarikan diri daripada cukai selama jangkamasa berkenaan tidak kan boleh tidor malam. Saya akan berusaha untuk MEMPASTIKAN rahsia perbuatan saya selamat selama lamanya. Begitu juga dengan pegawai pegawai kastam yang terlibat didalam membantu saya didalam melarikan diri daripada membayar cukai juga bukan sahaja tidak boleh tidor malam, malah kalau boleh tak mahu datang kepejabat lagi.

Saya pasti, arwah adalah seorang yang jujur. Begitu juga dengan mendiang Teoh Beng Hock. Adalah menjadi kebiasaan kepada semua manusia akan mencari titik lemah sesuatu opponent , sama ada ketika bertempur, menebang kayu atau memecah tembok . Begitu juga untuk mendapatkan rahsia. Sudah tentu pihak yang bertanggungjawab didalam mendapatkan rahsia akan mencari kakitangan yang berada didalam jabatan berkenaan yang mempunyai akses kepada maklumat, atau mempunyai maklumat. Ini tidak bermakna arwah Sarbani melakukan perbuatan jenayah jijik tersebut.

Arwah hanyalah titik lemah di Jabatan Kastam yang telah dikenal pasti oleh SPRM.

Jika forwarding agent secara melulu membuat tuduhan pihak SPRM sebagai pembunuh, saya juga berani menuduh bahawa pihak forwarding agent lah yang mendalangi kematian Arwah Sarbani. Tuduhan saya berasaskan kepada kepercayaan bahawa forwarding agent pihak yang terlibat secara langsung dengan Jabatan Kastam untuk menjelaskan transaksi antara pengimport / pengeksport. Pihak forwarding agent juga boleh memberikan maklumat kepada triad siapakah weak point yang bakal di siasat oleh SPRM.Adalah amat mudah untuk mengaitkan pegawai kastam yang korup, forwarding agent, peniaga didalam konspirasi untuk menutup rahsia mereka dengan membunuh Sarbani.

Jadi, press conference oleh forwarding agent, quepac dan persatuan pegawai kastam hanyalah kesinambungan yang di taja oleh peniaga peniaga pengkhianat negara ini untuk memperkukuhkan lagi persepsi yang telah berjaya di bina oleh DAP melalui kematian Teoh Beng Hock.

No comments:

Post a Comment