Sunday, March 7, 2010

MUFTI atau MUFTA ?

Saya ingin menyentuh berkaitan kenyataan menyebut beliau dating ke rumah saya. Benar atau tidak, terserahlah kepada khalayak. Bagi saya, ini di antara beliau dan saya.

1. Nik Ajis tidak menjawab secara jujur, ia ke tidak ada pertemuan tersebut seperti mana yang di katakan oleh Tuan Mufti?

2. Mengapa soalan di jawap dengan persoalan. Adakah dengan alasan typical iaitu cuba menjaga air muka Tuan Mufti dan membiarkan orang biasa membuat anggapan bahawa Tun Mufti berbohong dengan pertemuan tersebut?

3. Mengapa cuba menunjukkan kepandaian berbicara melarikan diri daripada persoalan asas dengan mempersoalkan tindakan Tuan Mufti didalam mengadakan lawatan kerumah beliau. Membuat serangan peribadi keatas Tuan Mufti dengan menggapnya sebagai Agen Kerajaan Sekular bukanlah patut keluar daripada orang yang menggap diri nya seorang politikus yang BERETIKA? Huh?

4. Jelas Nik Ajis tidak dapat mempertimbangkan dirinya lagi. Sedar atau tidak ini amat selari dengan kenyataan Wan Azizah yang menyanggah kenyataan Zulkifli Nordin, bahawa penghakiman yang akan dijalankan bukan tentang Islam tetapi tentang disiplin parti.

5. Jadinya dengan kenyataan carca merba mutahir daripada Nik Ajis MEMBUKTIKAN, PAS dan PKR lebih mengutamakan Parti daripada roh yang perlu di isikan didalam Parti.

6. Kesimpulannya, apakah yang akan diharapkan daripada PAS untuk menjaga kepentingan Islam sekiranya, ianya lebih kepada power centric.

7. Jadi Nik Ajis, sudahlah tu. Umur pun dah lanjut. Ikut pada umur yang di pinjamkan kepada Rasulullah, Nik Ajis hidup didalam umur kasihan atau bala .Kalau tak boleh menyumbang kepada umum, carilah bekalan untuk diri sendiri. Hargailah lah baki baki nyawa dengan sebaik baiknya. Semoga Allah s..w.t memberi hidayah hendaknya. Amin

No comments:

Post a Comment